Haber

Martı CEO’su suçladı, İBB’den yanıt geldi: Kendine ‘kıyak’ isteyene de fırsat vermeyiz

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), belediye yönetiminin 2 bin 500 yeni taksinin hizmete alınmasını içeren ‘Uygulama Tabanlı Taksi Taşımacılığı Sistemi’nin oy birliğiyle kabulune karar verdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın da onayladığı projeye İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nın ardından Martı’dan da itiraz geldi.

İBB’yi ‘rant dağıtmak’la suçlayan Martı kurucusu ve CEO’su Oğuz Alper Öktem, sosyal medya hesabından belediye yöneticilerini hedef aldı: “Ulaştırma Bakanlığı’nın 5 yıllık inadı bitti. İBB kazandı. Vatandaş kaybetti. Bugün İBB’nin kanuna aykırı, İstanbulluyu daha da mağdur edecek yeni 2.500 “sadece appler için taksi” ihalesine onay çıkıyor. Vücuda giren mikrobun çözümü daha çok mikrop diyorlar. Daha büyük rant ile taksi sorunu çözülecekmiş. Yazık memleketime, yazık. Buğra Gökçe ve Gürkan Akgün, hakkında onlarca usülsüzlük iddiası olan Bitaksi’nin sahibi Nazım Salur’a resmen rant için İstanbul’u peşkeş çekiyor. Daha mücadelemiz yeni başlıyor.”

ONGUN: LİSANS ALMIŞ 1 DEĞİL 3 FİRMA VAR

Öktem’e yanıt İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun danışmanı Murat Ongun’dan geldi. Öktem’in paylaşımını alıntılayan Ongun şu ifadeleri kullandı: “2500 adet yeni, Uygulama Tabanlı Taksi konusunda kamuoyunu yanıltmaya yönelik bilgiler veren şahıslara itibar edilmemesini önemle rica ederiz. Şu an itibariyle lisans şartlarını sağlamış ve lisans almış 1 değil 3 adet firma vardır.

Başvuru yapmış ve değerlendirme aşamasında olan da 3 adet firma daha vardır.

Not: İBB, hiçbir kişi ya da kuruluşa ‘kıyak’ yapmaz. Kendisine ‘kıyak’ yapılmasını isteyen ‘uyanıklara’ da fırsat vermez.”

Oğuz Alper Öktem ise Ongun’un paylaşımına şu yanıtı verdi:

“Sayın Murat Ongun, tivitinizi yoruma kapadığınız için buradan yazıyorum.

Kasım 2023’te Martı’nın yaptığı lisans başvurusuna İBB hâlâ cevap vermedi. Evraklarımızın tam olduğunu gösteren belge ekte.

3 lisanslı oyuncu var:

1- BiTaksi. Pazarın tartışmasız hâkimi. Pazar payı %80’in üzerinde. Hâlihazırda 25 milyon telefona indirilmiş durumda. 12 yıllık datası var. Toplamda bugüne kadar 200 milyon yolculuk gerçekleştirilmiş. Taksi çağırma ‘çift taraflı pazar yeri’ iş modelinde bu, asla kırılamaz bir avantaj demek. Siz de çok iyi biliyorsunuz.

2- Uber. Zaten daha önce kovulmuş yabancı bir firma. Pazar payı büyümüyor ve pazara ciddi bir yatırım da yapmıyor.

3- Taksim. Yeni bir firma. Toplam günlük yolculuk sayısı 1000. BiTaksi’ye yaklaşabilmesi için belki 5 yıl ve 70 milyon dolar harcaması lazım.

BU FİİLİYATTA TEK FİRMAYA İSTANBUL’UN TAKSİ ULAŞIMINI VERİP TEKEL YAPMA ÇABASI DEĞİLSE NEDİR?

Uber ile aynı borsaya kote edildik. Birebir aynı global denetimlere tabiyiz. Biz lisans alamıyoruz ama hakkında onlarca usulsüzlük iddiası olan Nazım Salur’un firması lisansı almış.

Hatta, mevcut üç lisanslı oyuncunun, İBB mevzuatının zorunlu kıldığı ISO9001 ve ISO27001 belgeleri yoktu; bu nedenle UKOME kararlarıyla bunlara süre uzatımları verildi. Bizim ise başvuru esnasında bile bu iki belgemiz ve tüm diğer belgelerimiz tamdı.”

(SOSYAL MEDYA)

haber-pazarcik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort